📧 Contact me at dumitru9catalina@yahoo.com

13 March 2013

Cartea despre sosuri

A doua carte pe care am ales-o in cadrul campaniei vAlluntar (daca ati uitat deja, prima recenzie o gasiti aici) trebuia, desigur, sa fie o alta mica pasiune de-a mea: gatitul. Asa ca am optat pentru acest ghid cu si despre Sosuri.
Cartea apartine autoarei Kristiane Muller-Urban si cuprinde pregatirea, asezonarea, utilizarea sosurilor, cat si retele propriu-zise.

Ce gasiti concret in acesta carte:
  •  Sosuri clasice, bulionuri de carne si marinate;
  • Sosuri pentru diverse feluri de carne;
  • Sosuri pentru peste si fructe de mare;
  • Sosuri pentru legume;
  • Sosuri pentru paste;
  • Sosuri pentru salate;
  • Sosuri Salsa, Chutneys si alte sosuri subitri;
  • Sosuri dulci;
  • Sfaturi practice.
 Ce mi-a placut cel mai mult la aceste retete:
Nu vi se intampla destul de des sa va intrebati "oare ce mai gatim bun azi"?
In primul rand eu personal sunt destul de plictisita de retetele obisnuite, cu cele  doua sosuri mari si late, singurele pe care si stiu sa le gatesc (sosul de rosii si cel de usturoi).
Sunt mereu in cautarea unor retete putin exotice, deosebite si a unor sosuri care pot transforma usor un fel de mancare obisnuit intr-o delicatesa. Ei bine, pana sa citesc aceasta carte, nu aveam habar cate feluri de sosuri exista, si cate din ingredientele obisnuite pot fi folosite intr-un mod novativ, pentru a da alt aspect si alta savoare chiar si celor mai obisnuite retete.
Si mai ales, cea mai mare bucurie pentru mine, au fost retetele cu sosuri pentru salate. Tot a venit primavara si abia astept sa-mi incerc cateva retete noi de sosuri in salatele de legume.
Evident, prezentarea acestei carti nu ar fi fost completa fara sa va arat ce am gatit eu dupa o reteta, pe cat de simpla, pe atat de delicioasa si deosebita.
 Pentru reteta, fie dati click pe poza de mai sus (pentru marire), fie cititi in continuare!

"Sos de Mazare cu Bacon
INGREDIENTE: 340g mazare congelata; sare; nucsoara macinata; 600g bacon; 2 linguri ulei de masline; 2 catei usturoi curatati; 2 cepe verzi; 2 frunze de menta tocate; piper
MOD DE PREPARARE: Fierbeti mazarea in apa cu sare, impreuna cu nucsoara, timp de 8 minute. Strecurati si pastrati apa. Taiati baconul in cuburi si prajiti-l pana cand devine crocant. Folositi servete de hartie pentru a absorbi grasimea in exces. Zdrobiti usturoiul. Tocati ceapa verde. Pasati mazarea adaugand o parte din apa in care a fiert. Amestecati piureul de mazare cu baconul, usturoiul, ceapa verde, uleiul pentru gatit si verdeata. Adaugati sare si piper."

Mentionez ca preparatul a durat cam 20-25 de minute. Din reteta, eu am exclus frunzele de menta (pentru ca nu prea imi place mie menta in mancare) si am inlocuit-o cu putin oregano.
Practic (pentru cunoscatori) e un fel de piure de mazare, foarte bine aromat datorita usturoiului si cepei verzi. Deci, precum spuneam, e o reteta destul de simpla in esenta ei, dar care devine un preparat deosebit, perfect ca si gustare dar si ca fel principal. E la fel de gustos si cald si rece. Eu am servit-o alaturi de o salata Coleslaw (cumparata de la KFC, dar nu mai spuneti la nimeni!), cele doua completandu-se perfect, preparatul cu bacon si mazare fiind usor picant, iar salata usor dulce.

 Nu uitati ca articolul face parte din campania vALLuntar iniÅ£iată de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA.
15 comentarii la acest articol ma vor ajuta sa plantez un copac, initiativa de care eu sunt foarte incantata! Astept cu drag sa citesc comentariile voastre.