Inscrie-te la concursurile aniversare aici:

๐Ÿ“ง Contact me at dumitru9catalina@yahoo.com

22 February 2012

Cea mai simpla dieta

Dieta, vesnica problema a femeilor secolului XXI!
Sunt convinsa ca majoritatea dintre noi s-a lupatat sau inca se lupta cu cateva kilograme in plus. Desigur, nimic nu se compara cu o viata echilibrata, cu un regim alimentar echilibrat si mult sport. Dar pentru femeia de azi, sotie/prietena, mama, eleva/stundeta/angajata, timpul ne e cel mai mare dusman. Stilul de viata s-a schimbat. Suntem fortate cum se zice sa traim in graba, sa iubim in graba, sa mancam in graba! In pauza scurta la servici/scoala, nu ai timp sa manaci asa cum trebuie, dimineata sari peste micul dejun iar seara esti prea obosita sa prepari o masa echilibrata. Cum sa iti supraveghezi kilogramele in plus?

Diete si recomandari ar fi destule, daca stilul de viata ne-ar permite sa ne ocupam mai mult de noi. Cea mai buna sugestie ar fi sa incercam sa ne orientam spre anumite alimente benefice si sa evitam pe cat posibil pe cele nesanatoase. Si nu ma refer aici in termeni de kalorii. Iata o lista generala cu alimente indicate si neindicate, pe care le regasesti in mare si in dieta mediteraneeana, despre care se stie ca e una din cele mai echilibrate si usor de tinut:
BIG Yes: (alimente pe care le puteti consuma fara restrictie)
  • 1-2 feliute de paine prajita/ paine integrala (daca nu poti renunta definitiv la paine);
  • carne (evita carnea de porc, opteaza pentru pui, vita, vanat);
  • peste
  • legume
  • salate 
  • fructe
  • 2 oua pe saptamana
  • proscuito
  • 1 mozzarella/200 grame de branza slaba pe saptamana;
  • ulei de masline
  • supe
  • apa 
  • ceaiuri (neindulcite sau putin indulcite)
BIG No :
  • paine si produse de panificatie (evita painea alba);
  • paste
  • dulciuri
  • branzeturi
  • cartofi
  • orez
  • mezeluri
  • porumb si produse din porumb;
  • pizza
  • bauturile carbogazoase
  • sucurile naturale (acelea care vin in cutie, care contin foarte multi indulcitori)
  • zahar
Daca nu puteti renunta complet la lista Big No, atunci incercati macar sa minimalizati pe cat posibil cantitatea consumata saptamanal din aceste alimente! Ideea pe care se bazeaza aceasta "dieta" e faptul ca organismul poate elimina eficient orice toxina, sau aliment nesanatos daca este consumat in cantitati mici si mai rar. De aceea, incercati sa va orientati spre lista alimentelor Big Yes si sa le consumati cat mai rar pe cele nesanatoase. Adica, nu se intampla un dezastru, daca o data pe saptamana dam iama in fast food! NU o sa punem 2 kilograme din cauza asta, daca in restul sapatamanii vom consuma doar alimente sanatoase. Important e sa ne pastram o disciplina alimentara. De exemplu: e absolut ok  daca ti se face pofta de ceva dulce dupa orele 22:00, sa manaci cate fructe vrei. Da, unele fructe contin zaharuri, dar acelea se vor consuma a doua zi, neavand timp sa se "depuna". Nu poti manca cata inghetata vrei la 3 noaptea, pentru ca contine deja o cantitatea prea mare de zahar si nu numai, pe care organismul nu va avea cum sa le consume repede! E totusi ok, sa iti dai voie sa incalci cate putin "regulile". In felul acesta nu vei slabi brusc si fenomenal, dar vei slabi echilibrat, in timp, si mai ales fara sa te infometezi sau sa suferi dupa anumite gustari care iti sunt dragi. Partea buna e ca nu vei avea parte de efectul Yo-Yo si mai ales ca slabind in timp, nu numai ca vei avea mari sanse sa iti si pastrezi greutatea intre niste limite ok si constante, dar nici nu te vei alege cu vergituri sau piele netonifiata si alte efecte neplacute are dietelor "fulger"
In privinta modului de preparare, vestea buna e ca un mod de preparare sanatos e si genul care cere cel mai putin timp si cel mai mic efort. Adica: de preferat, carnea sa fie facuta la gratar, la cuptor sau fiarta. Daca ati facut asta deja, adaugati niste legume, preparate in stil italienesc, foarte simplu. Fie le fierbeti, fie le coaceti la cuptor (mazare, fasole verde, morcovi, ardei gras, rosii, morcovi etc) fie simple sau in diverse combinatii, dupa care le condimentati dupa gust si adaugati putin ulei de masline. Atat! Aceasta reteta functioneaza pentru orice fel de carne din lista de mai sus, combinata cu orice fel de legume. In felul asta, timpul de preparare e redus, iar complexitatea e minima, asa ca, chiar daca nu obisnuiti sa gatiti, va veti simti o bucatareasa desarvarsita si inspirata!
Si nu uita, nu e cu adevarat o dieta ci doar o disciplina mentala si fizica foarte sanatoasa!

No comments:

Post a Comment

Iti multumesc pentru vizita si te invit sa iti spui parerea aici /Leave a comment here: