Inscrie-te la concursurile aniversare aici:

๐Ÿ“ง Contact me at dumitru9catalina@yahoo.com

28 May 2013

Suuuuper Concurs: Castiga un smartphone Allview A4ALL !

Satuli de concursurile care ofera premii mari, uneori fabuloase, dar care se demonstreaza a fi doar joaca unor copii pe internet?
Va spuneam candva, in acest articol, despre aceste situatii, destul de des intalnite, legate de concursuri false.

Vrei sa castigi un sejur de zece zile in Paris, Roma, Creta? Sau poate visezi la un IPhone 5? Da Like si Share si premiul poate fi al tau!
Va suna cunoscut? Daca ati participat in trecut la astfel de concursuri si nu v-ati numarat printre fericitii castigatori, sau daca v-ati numarat printre "fericitii" castigatori (care din pacate nu au reusit ulterior sa mai gaseasca concursul nicaieri in arhivele google), atunci probabil ca ridicati sceptic din spranceana de fiecare data cand cititi un astfel de titlu.

Cu toate aceste fapte, mirajul premiilor mult visate, atrage pe multi dintre voi/noi in aceeasi veche capcana. Va spuneam ca de multe ori, aceste concursuri sunt doar joaca unor copii pe internet. Alteori, e un mic business profitabil.
Nu voi elucida misterul bucuriei unor copilasi de a pacali publicul general cu un astfel de concurs. Dar vreau sa va explic situatia in care aceste concursuri  false aduc beneficii administratorilor unei paginii de facebook.  Lucrurile merg cam asa:
1. Day one: Apare pagina de facebook, sa o numim (fara nici o asemanare cu realitatea) "ConCURsuri ReAle" . De multe ori, intitulata sugestiv, pentru a fi mai usor gasita/cautata in google sau pe facebook. Un exemplu de pagina:
Pagina din exemplul meu nu are nici un fel de activitate, doar numele sugestiv si poza de rigoare, deci momentan nu o putem suspecta de nimic. Dar in general, acesta e doar pasul 1.
2. Pasul urmator e organizarea unui concurs fabulos, gen 20 de laptopuri,  50 iPhone-uri etc. In urma acestui concurs,  pagina ajunge de la un numar modest de like-uri (si deci urmaritori), la un numar foarte mare, de multe ori, la fel de fabulos ca si premiul oferit.
3. Pasul 3: Anuntarea unor castigatori "fantoma" sau a unor castigatori care nu isi vor primi niciodata premiile.
4. Pasul 4: Pagina isi schimba numele, sterge toate postarile de pana atunci, sau pentru cazul in care nimeni nu a sesizat ca cei 10-50 castigatori norocosi nu exista in realitate, pagina isi poate continua activitatea cu "capul sus".
5. Cazul 1- Pagina isi continua activitatea, pastrandu-si numele initial si pentru a rasplati participarea numeroasa la concursul anterior, va organiza un alt concurs, de data aceasta mai modest, gandind desigur, ca pe viitor ar putea intra chiar in "legalitate", eventual sa caute sponsori reali (nu ReAli), activitate, care desigur ca le poate aduce beneficii (pe care le vedem imediat). De data aceasta, concursul nu mai e "like si share" ci te roaga sa te inscrii la un newsletter, sa te abonezi undeva, sa aduci like`uri unei poze personale (adica sa aduci voturi administratorului paginii la un alt concurs- pe semne, unul real). Dupa castigarea concursului (cel la care participa administratorul paginii), pagina se va afla iar la rascruce, unde va decide din nou daca reputatia i-a fost atinsa sau nu si daca va continua cu acelasi nume sau numele va fi trasformat ca si pasarea Phoenix.
    Cazul 2- Castigatorii incep sa faca scandal, intrebandu-se de ce au trecut 2-3 luni si nici un semn de premiile lor. Pagina, discret se transforma din ConCURsuri ReAle in "Ciresica are Mere" sau nume mai populare (gen Ciresica Avon/ Oriflame/ Lady`s) si sterge orice urma de activitate precedenta. Cu 30.000-50.000 de like`uri, "noua" pagina va avea cateva oportunitati serioase de castiguri, promovand de exemplu, pagini mai mici sau produse ale magazinelor online, care nu cunosc istoricul acestei paginii si sunt dispuse sa plateasca pentru acest serviciu. Sau pagina in sine poate fi vanduta.

Concluzia:
Stiti vorba aceea "nimeni nu da nimic pe gratis"? Cam asa si e. Concursurile, cele adevarate, vor avea mereu scopul de a promova un brand, un produs etc. E o forma de publicitate, tocmai de aceea, seriozitatea concursurilor nu va fi pusa niciodata in discutie, pentru ca nu, publicitatea negativa, nu e tot publicitate.
Sa nu devenim suspiciosi pe orice pagina de promovare de pe facebook. Unele chiar sunt pagini de promovare, cu concursuri reale. Dar intrebarea ramane: 
Cum facem diferenta intre  concursurile reale si cele fictive?

Iata cateva mici observatii:
  • Ai grija la platforma pe care sunt promovate. De obicei, site-ul personal (al brandului) sau un blog cu o reputatie buna si o anume vechime, sau pagina de facebook, pinterest, etc al brandului care ofera premiul. In orice caz, reputatia paginii pe care se desfasoara concursul nu va fi suspecta.
  • Ai grija la conditiile impuse. Organizatorii nu opteaza atat de mult pentru un like si share (si desi nu incarca concursul cu o mie de conditii), ci obisnuiesc fie sa puna intrebari prin care sa afle opinia publicului referitor de un produs/brand, fie vor sa isi atraga un public nou, cerandu`va sa-i urmariti prin email sau o platforma de socializare.  Organizatorii nu vor cere "ajutor" la un alt concurs. Nu organizatorii unor premii arat de mari si serioase. Singurul beneficiu pe care il vor cauta e sa faca produsul/brandul cunoscut. Atat!
  • Fiti atente la situatiile in care sponsorul ofera un produs care nu face obiectul activitatii sale! Daca Coca Cola ar oferi premii Pepsi, vi s-ar parea credibil? La fel, daca o firma de cosmetice ofera orice altceva decat cosmeticele proprii, atunci ceva nu e ok. 
  • Fiti atenti, ma repet, la conditiile impuse. Daca vi se cere sa dati like si altor pagini decat cea organizatoare si a sponsorului, (conditie cu care ma indoiesc ca sponsorul, daca ar fi real, ar fi de acord).
  • Atentie la premiu. Premiile ceva mai modeste, ceva mai normale, rareori sunt fake, pentru ca oricum nu atrag un numar foarte mare de participanti (dar tineti oricum cont de regulile de mai sus, pentru ca s-au intalnit cazuri si ca un concurs cu cercei handmade sa fie fake) . In general totusi, premiile ridicol de mari, gen 50 de telefoane/laptopuri etc, au sansa sa fie obiectul unor concursuri false.
Daca v-am atras atentia la conditiile impuse, sa va dau si un mic exemplu de concurs fake (care e in plina desfasurare chiar in prezent).
Pagina pe care se tine concursul numita, sa zicem, ConCURsuri ReAle, sponsorul numit Bijuterii Handmade Ciresica, premiul: O rochie de seara eleganta (poza produsului e intr-un magazin offline, alaturi de multe alte rochii de mireasa).
Dilema e, cum anume de pagina sponsor de bijuterii Handmade Ciresica ofera (isi permite sa ofere) un produs care nu face obiectul lucrurilor comercializare pe propria pagina de facebook (si care cu siguranta depaseste suma de 5-10 milioane)? Si ce cauta poza aceea care pare luata aleatoriu din google? Cu toate acestea, participarea la acel concurs a depasit numarul de 900 de inscrieri.
Fiti totusi atenti! Nu incurajati astfel de practici!

Dar sa revenim la titlul (ales ironic, cu scopul de a va atrage atentia) articolului. Pentru ca v-am facut capul calendar legat de concursurile false, ma simt responsabila sa va prezint si unul real.
Este adresat totusi doar blogurilor si chiar daca participarea impune mai mult de un like&share, sunt convinsa ca multe dintre voi, care aveti un blog, veti fi interesate sa participati.
Concursul e organizat de BlogAwards.ro,  la ale carui campanii va invit sa participati, in colaborare cu Allview.
 Premiul consta intr-un smartphone Allview A4ALL dar si alte 3 premii reprezentand cate un banner de 125X125 pixeli, afisat timp de o luna pe toate paginile Blogatu.ro.
Nu va faceti griji daca aveti un blog nou/ mic/ fara nici o experienta cu concursurile. La concursurile BlogAwards, se premiaza creativitatea (si corectitudinea gramaticala), nu sunt competitii despre care e cel mai vechi, experimentat sau popular blog.
Asa ca, daca ai putina inspiratie si un minim de 10 articole publicate pe blog, ai tot ce-ti trebuie.
In plus, pe BlogAwards, suntem o comunitate placuta de bloguri, asa va invit sa va inregistrati, sa comunicati si desigur sa participati la campaniile disponbile.
Un prim avataj, in special pentru blogurile mai noi, e ca veti obtine un flux nou de vizitatori si ca sa va spun un secret, si eu am participat pe la inceputurile blogului meu, cand eram total ne-experimentata in blogging la aceste campanii si am avut numai de castigat, motiv pentru care si continuu sa particip. 
Pentru ca desigur ca si eu particip la aceasta campanie, va las spre sfarsitul acestui articol, care sper eu ca v-a fost util,  cu produsul meu preferat de pe Allview, mai exact Allview - APC N570 Dual Core, un notebook care nu ar trebui sa lipseasca din arsenalul unui blogger.


Laptopul meu personal, pe langa faptul ca da semne ingrijoratoare de batranete, e mare, greu si oricate alte redeeming qualities ar avea, nu sa califica pentru fantezia aceea a mea, de a scrie articolele dintr-o cafenea intr-o zi ploioasa!
Wish me luck!

1 comment:

  1. eu nu am crezut niciodata in concursurile alea cu telefoane drept premii si se cam leaga tot ce ai precizat in articol

    ReplyDelete

Iti multumesc pentru vizita si te invit sa iti spui parerea aici /Leave a comment here: