📧 Contact me at dumitru9catalina@yahoo.com

09 April 2013

Yellow submarine

Primul submarin – sau cel putin prima ambarcatiune submersibila pentru o anumita perioada de timp – cred ca dateaza de pe vremea Razboiului de Independenta american, cand un general mai curajos s-a gandit la asta ca la o modalitate de a se apropia de flota britanica care avea toate avantajele pe langa cea a rebelilor americani, prin prisma unui fapt de baza anume ca exista. Americanii aveau ceva ambarcatiuni de pescuit, goelete si yahturi si alte chestii de genul, adica mici si nu nave de razboi. Britanicii aveau multe si bune. Din ce mai tin minte de pe schita vazuta, submarinul arata ca un fel de butoi mai mare in care incapea un marinar curajos, probabil cu ceva explozibil pe care sa il amplaseze pe coca vreunei nave inamice. Ideea era relativ simpla, functiona tot cu rezervoare ce se goleau/umpleau pentru a scufunda sau dupa caz a ridica butoiul la suprafata.
In materie de conditii de viata din interior, erau cel putin riscante. Adica lipsea sala de fitness, de cinema si mobila la comanda gen www.vreaumobila.ro din piele de bandit englez care se pot obtine doar cu un mail la comenzi@vreaumobila.ro sau un telefon scurt la 021 330 94 37.
Ca de obicei, tehnologia odata ce porneste intr-o directie avanseaza nu neaparat mai repede cu trecerea anilor, ci mai comprimat. Celebrele U Boat din primul razboi mondial, nemaivorbind ce cel de-al doilea, au semanat groaza ani la randul intre navele de razboi sau comerciale inamice. Nici Aliatii nu s-au lasat mai prejos, si au continuat dezvoltarea lor si in anii ce au urmat, de la Razboiul Rece pana la ziua de astazi. Ma uitam pe canale de cultura de pe TV, pe unde pe langa explozii si elefanti care fac dragoste mai gasesti si chestii mai putin serioase, la navele viitorului mai precis un submarin nuclear imens. In cabina capitanului cel putin, era un lux cam ca in cabina lui Nemo asa cum e descrisa de Jules Verne. Cu scaune birou de lux, aparatura de ultima ora arata foarte interesant si sunt convins ca era si o placere sa lucrezi acolo. Si marinarii aveau mai mult spatiu in cabine, mini sala de forta etc.
Cred ca pana la urma asta inseamna evolutia umana. Sa transformi o masinarie de razboi intr-una mai performanta si mai ucigasa, dar care ofera un pic de confort si estetica, la naiba!