Un subiect mai mult sau mai putin controversat, cunoscut poate multora dintre voi sau nu.
Ca sa va povestesc pe scurt, pe un anumit blog, apare un articol care critica/contesta eficienta unui anumit produs. Evident pareri pro si contra. Nimic neobisnuit. Partea interesanta incepe cand compania respectiva se anunta lezata in marketing si castiguri financiare de articolul defaimator (considerat fara argumente si pur malitios). Articolul il puteti gasi aici si puteti sa va faceti o parere singuri. In prezent, compania se judeca cu Automattic (creatorul WordPress) pe motivul ca nu a cenzurat respectivul articol. Bloggerul a fost desigur amenintat in prealabil si se pretind daune de 100.000 Euro.
"Prin publicarea în cadrul blogul-ului aflat la adresa http://insulaindoielii.wordpress.com
a articolelor având un conţinut denigrator şi defăimător faţă de
produsul „COLONHELP” aparţinând subscrisei, săvârşiţi o faptă ilcită
care atrage atât răspunderea civilă cât şi cea penală.
Articolele publicate conţin marca ”COLONHELP” asupra căreia
societatea noastră deţine drepturi de proprietate industrială protejate
atât la nivel naţional cât şi comunitar. Această faptă prezintă
elementele răspunderii penale, astfel cum este prevăzută în cadrul
dispoziţiilor legale cuprinse în cadrul Legii nr. 84/1998 privind
mărcile şi indicaţiile geografice [...]" Continuarea o gasiti in comentariile articolului pe link`ul de mai sus.
Dilema mea e in felul urmator:
Tu esti consumator al produsul X. Produsul X nu-ti place/ iti da reactii adverse/ti se pare suspect, nociv etc. Se intampla sa detii un blog. Pe care iti exprimi parerea. Decent. Cu argumente mai mult sau mai putin viabile.
Pana aici mie totul mi se pare ok...
Daca ridicarea in slavi a unui produs e perfect acceptabila si dorita, de ce criticile/ nemultumirile si alte review`uri negative nu pot fi acceptate sau macar tolerate? Unde incepe si se termina cenzura? Si unde te plasezi ca blogger dar si consumator? Te auto-cenzurezi de frica reactiilor pe care le poti starni, sau iti asumi riscul pentru a-ti pastra onestitatea si respectul cititorilor? Ai sau nu dreptul de a ridica semne de intrebare daca nu lucrezi pentru OPC sau nu esti "expert in domeniu"? Mai exact, ce inseamna pentru un blogger libertatea cuvantului?
Ce parere aveti despre aceasta situatie fie ca sunteti bloggeri, fie ca simpli consumatori?
normal ar fi ca fiecare sa aiba dreptul de a avea propria opinie......fie ea pozitiva sau negativa, doar traim intr o tara libera.......
ReplyDeleteeu ca si consumator mi se pare normal sa ma dau cu parerea luand in considerare ca am incercat produsul respectiv...si daca parerea mea este negativa nu vad de ce as tine-o doar pentru mine, toata lumea are dreptul sa stie parerile altora fie pro, fie contra
ReplyDeleteDa, pentru consumator e ok. Dar pentru un blogger e diferit pentru ca se pare ca dispune de ceva expunere in online. Ganditi-va ca majoritatea blogurilor de beauty fac review`uri. Ce ar inseamna asta? Ca nu ai voie sa spui parerea sincera? E destul de complicat...
ReplyDelete